Конституція
Президентської республіки
Тавричанського НВК «ЗОШ – І – ІІІ ступенів - ДНЗ»

І. Вступ

Шкільний парламент Президентської Республіки від імені учнів школи Тавричанського НВК , виражаючи суверенну волю школярів, спираючись на давні традиції самоврядування в українському шкільництві, дбаючи про дотримання прав і свобод дитини та гарних умов її навчання і розвитку, прагнучи зміцнювати шкільну республіку, керуючись типовими правилами для учнів, приймає цю Конституцію – Основний закон Президентської Республіки Тавричанського НВК «ЗОШ І – ІІІ ст. - ДНЗ»

Розділ ІІ. Загальні засади

Стаття 1. Тавричанська НВК «ЗОШ І – ІІІ ст. - ДНЗ»є демократичною правовою школою.

Стаття 2. Ця Конституція поширюється на всіх учнів школи, незалежно від класу, віку і посадового становища.

Стаття 3. Дитина, її життя і здоров я, честь і гідність та недоторканість визначаються найвищою цінністю в школі.

Стаття 4. Право визначати і змінювати конституційний лад належить виключно учням школи, які погоджують це із Шкільним парламентом та радою школи.

Стаття 5. У Школі визначається і діє принцип верховенства права .Конституція школи має найвищу юридичну силу для учнів школи.

Стаття 6. Державною мовою в школі є українська мова. Школа сприяє вивченню іноземних мов.

Стаття 7. Кожен учень має право користуватися шкільним майном відповідно до закону.

Стаття 8. Зовнішньо шкільна діяльність спрямована на встановлення контактів і взаємовигідного співробітництва з іншими школами та іншими навчальними закладами, у тому числі із закладами вищої освіти, а також з громадськими об єднаннями і організаціями та владними структурами.

Стаття 9. Символом Президентської Республіки є емблема.

Стаття 10. Учнівська організація ШПР «Лідер» - добровільне об єднання учнів 1- 11 класів, утворене для вироблення навичок самоврядування, вміння працювати на засадах самостійності, ініціативності, відповідальності, партнерства, гласності, демократизму.

Стаття 11. Учнівська організація ШПР «Лідер» у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про громадські організації».

Стаття 12. Інформаційними органами діяльності учнівського самоврядування є шкільна газета «Лідер», інформаційні стенди: «Шкільне життя», «Шкільні новини», «Інформаційний центр», «Країна Барвінкова».

Стаття 13. Організація Шкільної Президентської республіки «Лідер» керується такими заповідями:

∙ будь людиною, бо ти серед людей;

∙ будь людиною, бо ти продовжуєш рід людський;

∙ представник цивілізації планети Земля;

∙ будь людиною, бо ти кровинка батька й неньки, бабусі та длідуся, роду людського;

∙ будь людиною, бо нею тебе хоче бачити ненька Україна;

∙ будь людиною, боти не володар природи, а її друг.

Стаття 14. Дитяче добровільне об҆ ҆єднання Шкільної Президентської республіки «Лідер» у своїй діяльності керується такими законами:

∙ єдність слова та діла;

∙ честь і совість;

∙ дружба і товаристськість;

∙ турбота та милосердя;

∙ повага до національних традицій;

∙ розвиток власних здібностей і талантів.

Стаття 15. Основними напрямками діяльності ШПР «Лідер» є :

∙ «Моя країна – Україна, а рідний край – маленька Батьківщина» (громадське виховання);

∙ «Моє здоров’я – багатство Батьківщини» (здоровий спосіб життя);

∙ «Добрі слова лічимо на мільйони, це для нас основа із основ» (моральне виховання);

∙ «Мої таланти – тобі, рідна земле!» (виховання творчих здібностей учнів);

∙ «До природи не неси шкоди» (екологічне виховання);

∙ «Всі діти на планеті - друзі» (виховання толерантності, поваги до інших народів).

Стаття 16. Мета діяльності учнівської організації ШПР «Лідер» : забезпечення активної соціальної позиції учнів та опанування ораторських умінь, усебічний розвиток, самовдосконалення, самореалізація виховання особистості на благо собі, своїм ровесникам, школі, своїй родині, малій батьківщині, народові України.

Стаття 17. Завдання діяльності організації ШПР «Лідер»:

∙ формування почуття відповідальності свідомого ставлення кожного до вирішення важливих справ шкільного життя;

∙ сприяти реалізації інтересів, можливостей учнів на підставі виконання правил законів Конституції дитячого об єднання;

∙ об’єднати дітей з метою проведення заходів, спрямованих на добро та корисні справи;

∙ виховувати любов до Батьківщини, національну свідомість, шанобливе ставлення до батьків;

∙ виховувати повагу до старших і турботу про молодших;

∙ виховувати прагнення жити в мирі та дружбі з дітьми інших народів;

∙ виховувати працелюбність, доброту, чесність, взаємодопомогу та самодисципліну;

∙ виховувати дбайливе ставлення до природи;

∙ забезпечити виконання учнями своїх обов’язків.

Розділ ІІ. Права, свободи, обов’язки учнів та вчителів.

Стаття18. Права і свободи учнів та вчителів, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними.

Стаття 19. Члени організації ШПР «Лідер» мають право бути рівними у своїй гідності та правах. Ніхто не може бути підданий фізичному чи такому, що принижує його гідність, покаранню.

Стаття 20. Кожна людина в школі має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо під час цього не порушуються права і свободи інших учнів. Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань, за винятком грубих і нецензурних слів, які ображають інших.

Стаття 21. Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання.

Стаття 22. Учні мають право брати участь в управлінні Президентською Республікою, у загальношкільному та класних референдумах, вільно обирати та бути обраними до органів Республіки.

Стаття 23. Кожен має право брати участь у діяльності організації, ініціювати будь-які форми цієї діяльності. Вносити на розгляд ради старшокласників, адміністрації школи будь-які пропозиції щодо діяльності організації, брати участь у їх обговоренні.

Стаття 24. Учні мають право збиратися на збори і мітинги, якщо це не порушує Статуту школи і дисципліну в школі.

Стаття 25. Кожен учень має право користуватися шкільними кабінетами, бібліотекою, спортивним залом, не порушуючи під час цього навчального процесу.

Стаття 26. Кожен має право обирати гуртки, секції на свій вибір.

Стаття 27. Кожен має право гарантовано знати свої права та обов’язки.

Стаття 28. Права і свободи учнів захищаються органами влади учнівської республіки та дирекцією школи.

Стаття 29. Захист честі школи, її репутації, шанування її символіки є обов’язком кожного учня.

Стаття 30. Кожен зобов’язаний вчасно приходити на навчання, старанно виконувати домашні завдання, обов’язки чергового, дотримуватися встановлених правил поведінки.

Стаття 31. Кожен зобов’язаний неухильно дотримуватися цієї Конституції, шкільної дисципліни та законів школи, не посягати на права, свободи, честь і гідність інших.

Стаття 32. Кожен зобов’язаний старанно навчатися. Незнання законів і правил не звільняє від відповідальності перед колегами , органами Президентської Республіки, вчителями чи дирекцією школи.

Стаття 33. Кожен зобов’язаний постійно працювати над самовдосконаленням, бути взірцем дисциплінованості , бути чесним, правдивим.

Стаття 34. Кожен зобов’язаний дотримуватися норм і правил поведінки в школі, статуту школи та законів учнівського самоврядування.

Стаття 35. Члени ради старшокласників мають право:

∙ брати участь у роботі всіх напрямків дитячого самоврядування;∙ представляти інтереси учнів у раді школи ;
∙ співпрацювати з педагогічним колективом, радою школи, батьківським комітетом;
∙ проводити засідання, співпрацювати з учителями – консультантами, приймати рішення та виконувати їх;
∙ дбати про дисципліну та порядок у школі;
∙ давати доручення членам дитячої організації, контролювати їх виконання.

Стаття 36. Члени ради старшокласників зобов’язані :

∙ захищати інтереси учнів;∙ організовувати роботу міністерств у класному колективі;
∙ координувати та контролювати діяльність міністерств;
∙ забезпечувати життєдіяльність учнівського самоврядування школи;
∙організовувати підготовку та проведення загальношкільних заходів, спрямованих на розвиток особистості, як суб’єкта життя;
∙ забезпечувати представництво шкільного учнівського самоврядування;
∙ звітувати перед загальношкільними зборами та шкільним парламентом;
∙ бути прикладом у навчанні та праці.

Розділ ІІІ Вибори, референдум.

Стаття 37. Учнівське волевиявлення здійснюється через вибори і референдум. Право голосу мають учні школи, які навчаються у 5-11 класах.

Стаття 38. Вибори до органів Республіки є вільними,рівними, прямими, здійснюються шляхом таємного голосування. Обираються по два представники від кожного класу (5 - 11) голосуванням на класних зборах.

Стаття 39. Загальношкільний референдум призначається наглядовою радою.

Стаття 40. Референдум не розглядає питання зміни розкладу уроків, їхньої тривалості, тематики та інших питань, які регламентовані чинним законодавством України і належать до компетенції дирекції чи вчителів.

Розділ ІV. Структура учнівського самоврядування

Стаття 41. Вищим органом учнівського самоврядування є загальношкільні великі збори, які проходять два рази на рік. Загальношкільні збори вирішують важливі справи шкільного життя.

Стаття 42. Законодавчим органом учнівського самоврядування є Шкільний парламент. Конституційний склад учнівського Парламенту залежить від кількості 5-11 класів, по два представники від кожного класу. Депутатами від класу є мер класу та його заступник. Повноваження депутатів визначаються спеціальним законом.

Стаття 43. Право законодавчої ініціативи належить Президенту та депутатам Парламенту.

Стаття 44. Закони підписують члени парламенту, Президент та Директор школи або куратор.

Стаття 45. Контроль за дотриманням конституційних прав і свобод здійснює Президент Республіки спільно із заступником з виховної роботи.

Розділ V. Президент Республіки

Стаття 46. Президент Республіки є її головою і виступає від її імені.

Стаття 47. Президент обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права таємним голосуванням терміном на один навчальний рік. Президентом може бути школяр, який досяг 8-го класу, має право голосу, навчається в школі не менше 3-х років, має за рік оцінки не нижче 8 балів. Одна і та сама особа не може бути обрана більше трьох термінів підряд.

Чергові вибори президента здійснюються в другу п’ятницю вересня кожного року. Порядок проведення виборів Президента встановлюється законом.

Стаття 48. Повноваження Президента починаються з моменту складення присяги,але не пізніше, ніж через 7 днів після оголошення результатів виборів. Приведення Президента до присяги здійснює директор школи та Шкільний арламент.

Стаття 49. Президент Республіки користується правом вільного доступу до дирекції школи на час виконання своїх повноважень. Повноваження і порядок діяльності Президента визначаються окремим законом.

Розділ VІ. Органи виконавчої влади

Стаття 50. Виконавчим органом самоврядування є Рада старшокласників, яку обирають на засадах вільного та рівноправного висування кандидатів кожним класним колективом із числа учнів, які мають неабиякі організаторські здібності, можуть згуртувати товаришів на справу,обрані більшістю за їхньою згодою (мери класів).

Стаття 51. Порядок і склад органів влади визначають Шкільний парламент спільно з Президентом.

Стаття 52. Рада старшокласників має активно сприяти згуртованості колективу школи, формуванню в учнів свідомого та відповідального ставлення до своїх прав і обов’язків, зазначених у статутах школи й учнівського самоврядування.

Стаття 53. Рада складається із міністрів органів самоврядування школи та мерів 5 - 11 класів.

Стаття 54. Основні завдання та зміст роботи ради старшокласників у співпраці з учителями – консультантами, адміністрацією та батьківським комітетом:

∙ сприяти розвитку школярів активної життєвої позиції;

∙ виховувати національну свідомість;

∙ розвивати в учнів їхніх здібностей та творчі ініціативи, допомагати їх самореалізації у пізнавальній, навчальній і громадській діяльності.

Стаття 55. Рада спрямовує діяльність міністерств учнівського самоврядування у класах. Підбиває підсумки роботи учнівського самоврядування класів за рік. Керує міністерствами учнівського самоврядування. Координує роботу класних колективів, доводить до них конкретні завдання діяльності.

Стаття 56. Рада тісно співпрацює з класними колективами 1 – 4 класів через вожатих-старшокласників, залучає їх до господарсько-трудової діяльності, змістовного дозвілля, організовує з ними культурно-масову роботу, залучає до участі в загальношкільних заходах, надає посильну допомогу класоводам.

Стаття 57. Організація роботи ради старшокласників:

∙ із числа своїх членів рада обирає голову та його заступника, секретаря;

∙ головою радистаршокласників може бути учень 5-11 класів, здатний керувати собою, колективом, який чітко розуміє мету своїх вчинків, уміє розв’язувати проблеми, прогнозувати наслідки прийнятих рішень, має творчий підхід до організації учнів, може залучити учнів до роботи, досягти єдності в колективі, об’єднати учнів для виконання спільної справи;

∙ Рада проводить засідання один раз на місяць та оперативники один раз на тиждень;

∙ гласність роботи ради, оперативність доведення її рішень до учнів школи забезпечують регулярною інформацією членів ради старшокласників на загальношкільних лінійках, шкільній газеті «Лідер», й інформаційному стенді «Шкільні новини» та інформаційний куточок.

Стаття 58. Зв'язок ради з учнівськими колективами здійснюється через мерів класів, які організовують діяльність учнів щодо виконання рішень ради.

Стаття 59. Педагогічний колектив, рада школи, адміністрація школи всебічно сприяють роботі ради.

Стаття 60. Рада співпрацює з громадськими організаціями й установами, які не байдужі до питання учнівського самоврядування та намагаються всебічно його розвивати.

Стаття 61. Керівні функції учнівського самоврядування в класних колективах виконують класні збори, які проходять один раз на місяць.

Стаття 62. Класні збори – колективний орган самоврядування в класі. Його мета – розвиток учнівського самоврядування, згуртування учнівського колективу, вироблення в школярів організаторського досвіду і навичок, формування громадської думки класу.

Стаття 63. Основне завдання класних зборів – обговорення та вирішення питань життєдіяльності класного колективу.

Стаття 64. Всі члени класного колективу зобов’язані підпорядковуватись рішенню зборів, прийнятих більшістю голосів, виконувати доручення зборів, а також звітувати перед зборами, якщо потрібно.

Стаття 65. Кожен член класного колективу має право виступати на зборах, вносити питання на обговорення, відстоювати точку зору до прийняття зборами рішення.

Стаття 66. Класні збори обирають мера класу, членів до міністерств учнівського самоврядування, рекомендують кандидатури до складу ради старшокласників, заслуховують звіти про виконання доручень, інформацію мера про рішення ради старшокласників, підсумки участі у справах класу, обговорюють поведінку в справах класу, поведінку учнів за семестр, питання організації та проведення чергування по класу, виконання школярами правил для учнів.

Стаття 67. На зборах розглядають одне – два питання. Тривалість зборів, як правило, не більше 30 хвилин. Відповідає за підготовку та проведення зборів мер класу. Про свою роботу з підготовки та проведення зборів мер звітує перед класним керівником. Порядок дня зборів (із урахуванням позачергових) вивішують у класному куточку за 2- 3 дні до дня їх проведення.

Стаття 68. Рішення зборів заносять до протоколу, його ведення доручають секретареві, якого обирають на початку навчального року. Він також відповідає за ведення в класному куточку змінної рубрики «Класні збори вирішили», куди наступного дня після зборів вміщують інформацію про рішення. Наприкінці кожних зборів заслуховують інформацію мера про виконання попередніх зборів.

Стаття 69. Мери класних колективів. Актив класу.

Мери класних колективів виконують функції керування,окреслюють перспективи діяльності колективу, спрямовують роботу окремих учнів, організовують контроль, чергування в класі, оцінюють результати діяльності, співпрацюють із класами, сприяють організації життя класного колективу.

Стаття 70. На класних зборах із урахуванням нахилів і побажань учнів обирають актив класу, який разом із класним керівником бере участь у плануванні виховної роботи, розподіляє доручення поміж членами активу.

Стаття 71. Актив класу протягом року періодично та частково змінюють.

Стаття 72. Міністерства учнівського самоврядування.

У зв’язку із специфікою умов життєдіяльністю школи, особливостями структури виховної системи, напрямами роботи, традиціями, створено міністерства:

* Міністерство дисципліни і порядку;
* Міністерство інформації;
* Міністерство знання;
* Міністерство суспільно корисних справ;
* Міністерство здоров' я і спорту;
* Міністерство культури і відпочинку.

Стаття 73. Міністрів обирають на засіданні Ради старшокласників із учнів, здатних впливати на інших завдяки енергійності, вимогливості,умінню привертати до себе інших.

Стаття 74. Форми діяльності міністерств визначають на засіданні ради старшокласників.

Стаття 75. Основні функції діяльності міністерств учнівського самоврядування:

Міністерство освіти і науки:

· здійснює роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;

· організовує консультаційну допомогу з предметів;

· сприяє участі в проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів;

· контролює виконання домашніх завдань, ведення щоденників;

· контролює пропуски уроків;

· організовує конкурси ерудитів;

· організовує роботу груп консультантів із предметів для тих, хто має низький рівень навчальних досягнень;

· збирає та систематизує матеріали – інформацію про стан успішності в кожному класі;

· контролює підготовку учнів до уроків (наявність зошитів, щоденників, виконання домашніх завдань);

· бере участь у підготовці та проведенні бесід у класах.

Міністерство здоров’я і спорту:

· сприяє роботі спортивних секцій;

· здійснює контроль за відвідуванням уроків фізкультури;

· пропагує здоровий спосіб життя;

· залучає учнів і батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;

· проводить спортивні ігри на перервах і після уроків;

· організовує загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи;

· організовує заняття з профілактики дорожнього травматизму;

· залучає до участі в акції «Увага! Діти на дорозі!»;

· активно сприяє вихованню в дітей обережного поводження з вогнем.

Міністерство культури і відпочинку:

· організовує дозвілля учнів;

· організовує змістовний відпочинок учнів упозаурочний час, залучає до проведення вечорів відпочинку;

· розвиває творчі здібності школярів, залучає до роботи в гуртках, секціях;

· залучає дітей до народної творчості, національної кільтури;

· залучає якнайбільше учнів до позаурочної діяльності, організації змістовного дозвілля, художньої самодіяльності;

· координує діяльність із сільським клубом, сільською бібіліотекою, здійснює спільні виховні заходи;

· залучає батьківський актив до участі у виховних заходах;

· здійснює пошукову роботу, збирання народознавчого матеріалу, вивчає традиції та звичаї українського народу;

· добирає матеріали для написання сценаріїв різноманітних свят, вечорів, зустрічей;

· розвиває творчу співпрацю учителів, створює добрі взаємини школи, дітей, батьків, налагоджує тісні відносини з громадськими організаціями;

· розподіляє між классами й учнями доручення з підготовки до заходів.

Міністерство інформації:

· забезпечує гласність у діяльності органів учнівського самоврядування;

· розвиває у дітей вміння збирати інформацію, обговорювати теми рубрик і матеріалів шкільтних газет;

· сприяє підвищенню інтересу дітей до дитя школи;

· інформує учнів, батьків, учителів про всі події, які відбуваються в школі, класі через звіти на інформаційних лінійках тощо;

· збирає та систематизує матеріали звітів учнів чергового классу;

· оформляє та заповнює колонки шкільної газети «Лідер» й інформаційного стенду «Шкільні новини», «Інформаційний куточок»;

· збирає й обробляє дані, надає інформацію щодо подальшої діяльності органів учнівського самоврядування;

· організовує конкурси стінних газет, бюлетнів, плакатів, класних куточків.

Міністерство суспільно-корисних справ:

· організовує чергування по школі;

· здійснює профорієнтаційну роботу в школі, виховує інтерес і повагу до майбутньої професії;

· контролює роботу волонтерських загонів, піклується про ветеранів, інвалідів, удів, людей похилого віку;

· дбає про збереження шкільного майна;

· організовує проведення трудових операцій, десантів.

Розділ VІІ. Прикінцеві положення.

Стаття 76. Конституція Президентської республіки Тавричанського НВК «ЗОШ І – ІІІ ст. - ДНЗ» набуває чинності з дня її прийняття.

Кiлькiсть переглядiв: 187

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.